Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Nya friska tag

Av Desirée - 24 september 2012 13:37

Alla korten på bordet!!!

Undra hur många gånger jag sagt att nu ska jag börja träna de senaste veckorna men icke...


Men nu jäklar måste jag, det går inte längre. Om man inte tränar är det så lätt att  hamna i en ond cirkel...jag tar en bulle till, bara en godisbit, det är ju bara en Japp.

Men vad är det man gör och säger till sig själv egentligen.


Innan jag blev gravid med mitt andra barn så tränade jag 3-4ggr i veckan och levde hälsosamt och alla som känner mig kan intyga att jag blev ett Zumbafreak! Men efter en ganska tung och jobbig graviditet, så har det varit en lång uppförsbacke. Som alla andra så vet jag vad jag måste göra men kropp och sinne har känts tungt... Man gör sig själv till ett offer för sina egna handlingar....


Men!!

Valet av att fortsätta den onda cirkeln eller börja en ny ligger ju bara i mina egna händer. Det är ju mitt val vad jag vill göra som skapar min dag. Vill jag ta den Jappen, så gör jag det men då kan jag inte vara martyr och gå och klaga över min övervikt. 

Så nya friska tag idag....

Ni som vill följa med på en hissnande viktresa för gärna haka på...jag börjar idag!


Kram

 
 
Ingen bild

Marie

25 september 2012 09:12

Det här kommer du att klara hur bra som helst! Du är ju envisare än envisast o har gett dig faan på nått så är det inga som helst problem ;-) Jag hejjar på dig!! Pöss o kram

Desirée

25 september 2012 20:37

Tack vännen...kram

 
Ingen bild

nina

25 september 2012 18:07

fan vad sugen jag blev på japp...

Desirée

25 september 2012 20:36

Du är en japp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Desirée - 26 oktober 2012 08:21

Hoppas du sovit gott! Själv så vaknade lilla hjärtat kl 03.00 o somnade om vid 05.30. Trött, ja men känner mig glad, pigg o fylld av endorfiner. Va o tränade armar, mage o rygg igår...så skönt!! På måndag blir det boxning igen, längtar!! Träningen ...

Av Desirée - 24 oktober 2012 09:33

Efter två veckor av sjuka familjemedlemmar så är vi tillbaka igen. Man kommer lätt ur gängorn när alla varit hemma Idag blir det sanering, tvätt o så ska jag försöka sova lite.. Har fått en liten Maria Carey som sjunger om nätterna...eller snarare ...

Av Desirée - 13 oktober 2012 20:42

Idag blev det ett besök på nya leksaksbutiken i Nacka forum...Hamleys Gud vilken rolig affär, jag blev barn på nytt Vid entrén stod en kvinna utklädd till cirkusdirektör o hälsade alla välkommen. Det var sååååå mycket roliga och fina leksaker. ...

Av Desirée - 12 oktober 2012 21:19

Varje höst brukar härliga Nina med familj komma ner till oss i sthlm....och varje gång blir nåt av barnen sjuka. Det slår aldrig fel, Den här gången blev både min och hennes barn sjuka. Så nu sitter hon i Sundsvall och jag här hemma i sthlm Det ä...

Av Desirée - 12 oktober 2012 20:37

Hjärtat på bättringsvägen o då passade vi på att ha lite fredagsmys med Marie och Olivia...pasta, glass och lite pyssel.. Tack för en mysig kväll Kram till er alla...

Presentation


Här är mina tankar och funderingar om livet,träning och vardagen som småbarnsförälder, fru och enbart att vara Dessan

Livet här och nu

Jag jobbar för fullt med att leva livet här och nu.
Att känna doften av tex. nysopad asfalt och brunt gräs som påminner en om våren. Att njuta av en god kopp te och vad dagen har att erbjuda.

Det är svårt men jag kan säga att jag är på god väg.... vi måste bara stanna upp och titta oss omkring

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Mina favoriter

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards