Alla inlägg under mars 2010

Av Desirée - 17 mars 2010 10:43

Ja det blev då inget jobb idag. Hosta, feber  och ont i halsen... Satsar på jobb imorgon istället. Ligger nu o tittar på en massa såpor, det finns en hel del av dem.

Har ändå varit lite aktiv och ringt en massa samtal som har legat över en. Skrivit in Wille på bvc...äntligen!  Kanske jag orkar städa lite, Magnus familj kommer till helgen och då vill man ju gärna att det ska vara lite städat.

Wille längtar verkligen efter faster Cissi   


Jag har också gjort ett halsband, det var ett tag sen nu. Man har inte riktigt haft tid . Fick lite nya smyckesgrejor igår och halsbandet blev så fint...om man får berömma sig  själv. Jag vill verklligen satsa på smyckestillverkning och jag hoppas att jag någon gång inom en snar framtid kan göra det. Vill så gärna gå en silversmed utbildning och börja jobba med silvermaterial...men men. Just  nu ser det lite mörkt ut, för det kostar pengar och så länge man står och betalar för ett hus man inte bor i så är det omöjligt. Om ni undrar så har vi inte fått vårt hus i Sundsvall sålt än....Om det bara kunde bli sålt!!!

Då skulle vårat liv bli lite enklare..




Lite kort på mitt nya halsband...dålig kamera = dåliga bilderna..men man ser lite iallafall.


 En berlock är en bild av mitt stora hjärta i livet, Wille. Sedan är det en porslinsuggla,(har en fascination för ugglor) och ett litet glashjärtat


             


Kram


Ps. Ser nu att min blogg består mest av sjukdomar. Kanske ska byta blogg namn...småstads tjej flyttar till sjukstan. Förhoppningsvis så ska väl det bli bättre..eller??


Av Desirée - 16 mars 2010 13:38

Nu är det min tur...har blivit jätteförkyld.  Har precis åkt hem ifrån jobbet och gud vad det tar emot. Jag vill verkligen jobba. Det var längesen man kände så men det är sååå skoj på jobbet. Det finns säkert de som undrar vad jag pratar om , kan man tycka det är tråkigt att vara hemma och ifrån jobbet.

 Ja, det kan man. Har man varit arbetslös under en längre tid så är det skönt att känna sig betydelsefull och ha kollegor runt sig. Men, det finns inte mycket att göra när man är sjuk. Nu är det bara vila som gäller och förhoppningsvis så kan jag jobba imorgon.



Av Desirée - 11 mars 2010 21:17

http://www.youtube.com/watch?v=Dvopmcc86kU&feature=related



Måste tillägga....Wille vill ha hög volym... föreställ er det!




Av Desirée - 11 mars 2010 20:54

Idag har man äntligen varit tillbaka på jobbet. Jättekul men man känner sig ganska sliten. Det är inte lätt att vara hemma med sjukt barn.  Nu får vi hålla tummarna att vi håller oss friska ett tag.

Nu kan man känna att våren är på väg. Jag kanske är lite fånig men jag älskar när man känner asfalt och grus under skorna när man går. Jag vill bara springa...jag vet, jag är knäpp. Men stanna upp och känn hur härligt det är, man får vårkänslor.

Efter jobbet så åkte jag och Wille hem och gjorde tacos, Gud vad det är gott. Det är lika gott för varje gång. Efteråt så satt jag och Wille och tittade på youtoube och hittade ett dinosaurieklipp som Wille tyckte var hysteriskt roligt. Det är två dinosaurier och en gris som pruttar. Mitt i detta så ringer vår telefon och Magnus svarar. Det var en comhemsäljare som ville prata med mig. Hallo, säger jag och ser Magnus skrattar. Först så förstår jag inte men fattar när försäljaren säger.....Vem är det som pruttar!!! Jag skrattar hysteriskt och försöker förklara att det är ett klipp på youtoube....right, tänker han säkert

 Nu blir man väl känd som pruttkvinnan hos comhem..


Gonatt till alla er därute

Av Desirée - 10 mars 2010 21:49

Ja, nu har nog Anna fått sina änglavingar. Igår så samlades familjen. Det känns som man känner henne och hennes familj. Jag har följt bloggen en tid nu och det har blivit en del av min vardag att gå in och titta och se hur hon mår. Med sorg i hjärtat gick jag in idag och hennes man hade skrivit. Mina tårar rinner när jag tänker på Tilda, hennes dotter. Hon är nästan lika gammal som Wille...

Jag tänder nu ett ljus för henne, Tilda och Henrik


Sov gott Anna



Av Desirée - 10 mars 2010 20:58

Ja, jag skojar inte...Magsjukan har lagt sig och öroninflammation har kommit. Jag tycker så synd om min lilla prins, när ska det vända. Han behöver inte äta pencillin för det har inte spruckit men ändå.. Jag måste säga att han är tapper, så sjuk han har varit den sista tiden och han är fortfarande såååå glad och go. Förutom den härliga trotsen

Idag så skulle jag och Wille åka och handla mysmiddag till pappa och jag tänkte överraska honom med lite blommor. Det tyckte inte Wille...han var så arg, så arg. Tog blommorna och sprang det fortaste han kunde och gömde blommorna bland konserverna. När jag hittade dom så bröt han ihop och ställde sig på alla fyra och SKREK!!!!! JAG ÄR ARG, MAMMA. INGA BLOMMOR!!! Gav inte med mig och gick och betalde. När vi kom till bilen så fick jag  en förklaring,

- Pappa ska inte få blommor av dig utan jag vill ha blommor av dig, mamma.

- Vad ska jag få annars, mamma!


Nu ska jag åka och handla lite blommor åt min lilla prins imorgon.

  


Har äntligen fått upp lite gardiner i vardagsrummet och det blev så fint


  

Har också hunnit att pyssla iordning mitt fat som jag gjort på en lerkurs. Gud vad det var skoj, måste få tid att anmäla mig till en ny kurs. De fina hjörtana har Wille gjort.



Har glömt bort att tacka Nina med familj för en jättetrevlig kväll i lördags. Det var så kul att träffas och Wille tyckte det var så roligt att få träffa Axel.


Nu måste jag jobba lite, håller på att göra en film av alla kort som vi knäppte när vi var på Bambino teater med min barngrupp.


Kramar



  

Av Desirée - 8 mars 2010 15:16

Nu njuter man...plusgrader och strålade sol. Så jäkla härligt!! Det bara smattrar på balkongräcket av  smält snö. Tänk vilken skillnad det blir, man känner sig gladare och piggare.

En som däremot inte är pigg är Wille

Kóm hemifrån Sundsvall igår, ganska sent så jag tänkte att Wille skulle få följa med mig på jobbet idag. Gud vad han var trött. Vid halv tio provade vi att vila på några madrasser och han började klaga på att han hade ont i magen...ja, ni vet kanske vad som hände sen.? Kaskadkräktes!!! :-(

Så nu är vi hemma och lillplutten mår inte särskilt bra, ligger nu o sussar.


När man ändå är hemma så tänkte jag att man kunde städa lite. Som sagts tidigare, man blir lite piggare.   Nu är det så fint hemma förutom våran svart fondvägg som håller på att äta upp mig. Lite vitfärg skulle vara bra att ha hemma, då hade jag målat! Sucka inte nu Magnus! (mannen i huset som kanske läser detta)


Nä, nu ska jag svappa lite golv och hoppas på att man inte får magsjuka


Njut av solen och denna dag

Av Desirée - 4 mars 2010 23:04

Hämtade Wille efter dagis och det skulle jag inte har gjort. Gud vad han har varit sur och kaxig i eftermiddag. Han har bara skrikit, smällt i dörrar mm. Man kan tro att man har en tonåring hemma. Man blir nästan lite full i skratt när en snart treåring säger. Mamma, blås maten! Den är varm....IDAG!!!!  Har ändå lyckats att baka bullar, bada med Wille, tvätta, packa inför s-valls resan imorgon och skrivit hembrev till mina föräldrar på jobbet. Ibland fattar jag inte hur man hinner så mycket på så få timmar...

Imorgon bär det av till Sundsvall och ska jag vara helt ärlig så får jag en liten klump i magen. Jag vet inte om jag vill åka till vårat hus. Kanske låter konstigt men det gör ont i hjärtat. Jag saknar vårt hus sååååå mycket. Självklart så trivs jag bra här i sthlm men mitt hus kommer alltid att vara mitt. Idag så gick jag och tänkte på våren och på alla blommor som jag planterade i höstas, som jag inte kommer att få se nu till våren....snyftsnyft. Det är väl en bearbetning eftersom vi var "tvungen" att lämna det. Det ska dock bli skoj att träffa vänner som jag saknat.-Nina med familj och Marie med familj. Det ska bli superskoj!


Nu ska jag gå och sova men jag vill sänka en tanken och mitt hjärta till en supermamma som kämpar mot en elakartad cancer... Anna Jansson.  Jag har följt hennes blogg nu ett tag och hon har verkligen gripit mitt hjärta. Jag håller alla fingrar och tår för dig Anna.

Hennes blogg finns under mina Favoriter...


Gonatt o sov gott

/Dessan

Presentation


Här är mina tankar och funderingar om livet,träning och vardagen som småbarnsförälder, fru och enbart att vara Dessan

Livet här och nu

Jag jobbar för fullt med att leva livet här och nu.
Att känna doften av tex. nysopad asfalt och brunt gräs som påminner en om våren. Att njuta av en god kopp te och vad dagen har att erbjuda.

Det är svårt men jag kan säga att jag är på god väg.... vi måste bara stanna upp och titta oss omkring

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Mina favoriter

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards