Alla inlägg under september 2012

Av Desirée - 29 september 2012 20:42

Magnus äter LCHF sedan några veckor tillbaka och nu letar jag efter nya recept, så ikväll har jag och Wille provat baka lchfbröd för första gången....ska provsmaka med lite brieost. Återkommer om smak

Receptet hittade jag på evelinalchf.bloggplatsen.se

Hoppas du har en mysig lördagkväll

Av Desirée - 28 september 2012 08:37

Nu får vi väl säga att stormen är över....

Wille är sig lik igen o pysslar för fullt i sin nya bokstavsbok.

Idag blir det bara mys inne i detta tråkiga, regniga väder

Vad ska du hitta på idag?

Kram

Av Desirée - 26 september 2012 17:08

Jag o Ester tar skydd i gästrummet, nu när brorsan har fått magsjuka. Pappa får ta hand om vår lilla sjukling den här gången...

Blunda för tvätthögen i bakgrunden

Hoppas ni mår bda

Kram

Av Desirée - 24 september 2012 13:37

Alla korten på bordet!!!

Undra hur många gånger jag sagt att nu ska jag börja träna de senaste veckorna men icke...


Men nu jäklar måste jag, det går inte längre. Om man inte tränar är det så lätt att  hamna i en ond cirkel...jag tar en bulle till, bara en godisbit, det är ju bara en Japp.

Men vad är det man gör och säger till sig själv egentligen.


Innan jag blev gravid med mitt andra barn så tränade jag 3-4ggr i veckan och levde hälsosamt och alla som känner mig kan intyga att jag blev ett Zumbafreak! Men efter en ganska tung och jobbig graviditet, så har det varit en lång uppförsbacke. Som alla andra så vet jag vad jag måste göra men kropp och sinne har känts tungt... Man gör sig själv till ett offer för sina egna handlingar....


Men!!

Valet av att fortsätta den onda cirkeln eller börja en ny ligger ju bara i mina egna händer. Det är ju mitt val vad jag vill göra som skapar min dag. Vill jag ta den Jappen, så gör jag det men då kan jag inte vara martyr och gå och klaga över min övervikt. 

Så nya friska tag idag....

Ni som vill följa med på en hissnande viktresa för gärna haka på...jag börjar idag!


Kram

Av Desirée - 23 september 2012 09:22

Vad hände??
Håret som har ett eget liv...

Idag ska jag sälja vagn, fixa håret kanske o mysa med familjen o ladda... för imorgon börjar jag min intensiva träningsperiod. Ska bli spännande

Vad ska du hitta på för skoj idag??

Kram

Av Desirée - 22 september 2012 22:04

MRSDESS ska det vara

Av Desirée - 22 september 2012 22:02

Är det roligare med instagram??

Får prova...följ mig på MrsDesiree oxå

Kram

Av Desirée - 22 september 2012 09:33

Det käraste jag har börjar varje morgon med, vad vi i vår familj kallar eskimåpuse

Kärlek <3

Presentation


Här är mina tankar och funderingar om livet,träning och vardagen som småbarnsförälder, fru och enbart att vara Dessan

Livet här och nu

Jag jobbar för fullt med att leva livet här och nu.
Att känna doften av tex. nysopad asfalt och brunt gräs som påminner en om våren. Att njuta av en god kopp te och vad dagen har att erbjuda.

Det är svårt men jag kan säga att jag är på god väg.... vi måste bara stanna upp och titta oss omkring

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Mina favoriter

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards